(Ne)chtěné rekordy

V poslední době jsme čím dál častěji oslovováni zaměstnavateli, kterým se příliš nedaří nacházet vhodné nové zaměstnance. V jejich neprospěch hovoří nejen čísla, která generuje současný trh práce, ale i jejich vlastní přístup k řešení, který se po celá léta nezměnil.

Letošní Červen je opravdu rekordní. Podíl nezaměstnaných klesl na 4.0% a oproti tomu počet ohlášených volných pracovních míst vzrostl na 183,5 tisíc. Čtyřprocentní nezaměstnanost v České republice je také nejnižší, co se týká všech států Evropské unie. Statistici predikují, že v druhé polovině roku bude nezaměstnanost ještě nižší.

Co to znamená pro zaměstnavatele? V první řadě přehodnotit svůj dosavadní přístup a strategii náboru nových zaměstnanců. Employer Branding a HR Marketing jsou v naprosté většině firem cizí slova. Tam, kde pochopili nutnost změny, postupně objevují skryté rezervy a daří se jim mnohem lépe.

A co ostatní, kteří se změnou teprve začínají? Nedávno proběhl průzkum společnosti LMC s.r.o., kterého se účastnilo 9624 uchazečů o zaměstnání a 955 personalistů. Výzkum prokázal, že celých 79% personalistů někdy neodpoví kandidátům. Na druhé straně 95% kandidátů tvrdí, že někdy nedostalo odpověď od personalisty. Více o průzkumu se dozvíte v našich aktualitách.

Naše doporučení? Komunikujte. Představte vaši společnost v co nejlepším světle, ale zároveň buďte realisté a neskrývejte to, co by kandidáty mohlo odradit, pokud by se skutečně rozhodli u vás pracovat.

Potřebujete přesto poradit? Ozvěte se a pomůžeme i vám. :-)
 

Naši klienti